PDA

Просмотр полной версии : Мужики хелп ми ошибки и не заводится.



Maksa
23.05.2017, 16:22
Ездил - ездил, припарковался и все.. не заводится приборы показывает, стартер не крутит..даже не щёлкает.
На приборке показывает восклицательный знак, когда пытаешься крутануть стартер. При считывании ошибок моргает чек и поочередно показывает цифры 12, 21, 25, 55.
Была уже такая проблема, сама прошла через несколько часов, иногда сигнализация не ставится. Грешил на нее.
:(
Европеец

- - - Добавлено - - -

Е мое ...завёлся..переключил коробку на нейтраль и завёлся.. походу тросик какой-то болтается..
А вот по поводу ошибок я не понял что за цифры? Подскажите?

avolkoff
23.05.2017, 16:37
11 No crank reference signal detected during engine cranking. Intermittent loss of either camshaft or crankshaft position sensor. CKP sensor target windows have too much variation.

12 Direct battery input to PCM was disconnected within the last 50 Key-on cycles.

13 No difference recognized between the engine MAP reading and the barometric (atmosphere) pressure reading from start-up.

14 MAP sensor input above or below acceptable voltage. 5 volt output to MAP sensor open.

15 No vehicle speed sensor signal detected during road load conditions.

17 Engine did not reach operating temperature within acceptable limits. Engine does not reach 20є F. within 5 minutes with a vehicle speed signal.

21 Upstream oxygen sensor response slower than minimum required switching frequency. Upstream oxygen sensor heating element circuit malfunction. Downstream oxygen sensor heating element circuit malfunction. Downstream oxygen sensor input voltage maintained above the normal operating range. Oxygen sensor voltage too low, tested after cold start. (Upstream or Downstream) Left oxygen sensor input voltage maintained above the normal operating temperature.

22 Engine coolant temperature sensor above or below acceptable voltage.

23 Intake air temperature sensor input above or below acceptable voltage.

24 Throttle position sensor input above or below acceptable voltage. TPS signal does not correlate to MAP sensor.

25 A shorted or open condition detected in one or more of the idle air control motor circuits. Actual idle speed does not equal target idle speed.

27 Injector #3, and/or 4, and/or 5, and/or 6 output driver does not respond properly to the control signal.


30 Sensor heater relay problem

31 An open or shorted condition detected in the A/C clutch relay circuit. Insufficient or excessive vapor flow detected during evaporative emission system operation.

33 An open or shorted condition detected in the duty cycle purge solenoid circuit.

34 An open or shorted condition detected in the Speed Control vacuum or vent solenoid circuits. Speed control switch input below the minimum acceptable voltage.


36 Sensor heater relay problem


37 Relationship between engine speed and vehicle speed indicates no torque converter clutch engagement. An open or shorted condition detected in the torque converter part throttle unlock solenoid control circuit. Incorrect input state detected for the Park/Neutral switch. Auto only.

41 An open or shorted condition in the generator field control circuit.

42 An open or shorted condition detected in the auto shutdown relay circuit. An open condition detected in the ASD relay output circuit. An open or shorted condition detected in the fuel pump relay control circuit. An open circuit between PCM and fuel gauge sending unit. Circuit shorted to voltage between PCM and fuel gauge sending unit. No movement of fuel level sender detected.

43 Peak primary circuit current not achieved with maximum dwell time. Misfire detected in one or more cylinders 1 thru 6. (4 and 6 cyls.)

44 Battery temperature sensor in voltage above or below acceptable range.

46 Battery voltage sense input above target charging voltage during engine operation.

47 Battery voltage sense input below target charging during engine operation. Also, no significant change detected in battery voltage during active test of generator output circuit.

51 A lean air/fuel mixture has been indicated by an abnormally rich correction factor.

52 A rich air/fuel mixture has been indicated by an abnormally rich correction factor.

53 PCM Internal fault condition detected.

54 No camshaft signal detected during engine cranking.

55 Completion of fault code display on Check Engine lamp.

63 Unsuccessful attempt to write to an EEPROM location by the PCM.

64 Catalyst efficiency below required level. (Same as code 72)

65 Power steering high pressure seen at high speed. (2.5L only)

72 Catalyst efficiency below required level. (Same as code 64)

77 Malfunction detected with poser feed to speed control servo solenoids

noa3
23.05.2017, 17:32
Похоже на потерю питания к блоку управления или пропавшие 5 вольт к датчикам. Начать бы с поиска реле сигнализации - его осмотра - что отключает и замены на аналогичное или соединения размыкаемых им контактов.

Maksa
23.05.2017, 18:25
Спасибо за помощь:)
Будем смотреть...

ДиМуха
23.05.2017, 19:32
По поводу ошибок! Качнул в маркете программу - check engine. Попросил разработчиков и они добавили туда нашу марку ))) jeep
Всё на русском, удобно, только реклама есть.

Chobov
24.05.2017, 10:23
Авто с автоматом?

Maksa
24.05.2017, 22:49
Да автомат.....пока не разбирался...но предполагаю что в ручке АКПП проблема, не встаёт до конца на P...
А сигнализация уже достала...живёт своей жизнью....
Будем смотреть...

Chobov
25.05.2017, 00:31
100% связанно с селектором и датчиком АКПП парк-нейтраль.Для пробы в следующий раз когда не будет реагировать на старт надо подёргать селектор в районе "N" и при этом держать ключ на стартер.